5 vragen aan Nico Booster

In de rubriek column & co geven experts binnen de branche hun mening over een actueel probleem. U, als digitale bezoeker, heeft de mogelijkheid hierop te reageren.
(zie button onderaan)

Han-Dorenbos

 



Antwoord op de vragen door
Nico Booster,
Commercieel technisch adviseur Bona.





 

 

 

  1. Wat vindt u van de huidige situatie in de vloerenbranche?
    We merken natuurlijk dat het wat minder druk is in de vloerenbranche. Het fijne aan Bona is, dat we een breed assortiment hebben waardoor we zowel aan de installatie- als renovatiekant werken. Met onze basis in de houten vloeren vind ik het natuurlijk jammer dat veel consumenten voor een kunststof vloer kiezen. Want niets is zo mooi en duurzaam als een houten vloer. Gelukkig is er het goede initiatief om in de branche de koppen bij elkaar te steken om zowel houten vloeren als de promotie van houten vloeren op vloerverwarming te versterken.

  2. Met welke nieuwe ontwikkelingen is uw bedrijf momenteel bezig?
    Bona werkt continu aan de verbetering van haar producten en het werken aan duurzaamheid. Een goed voorbeeld daarvan is de introductie van het Bona Resilient System. Een programma voor de renovatie van o.a. linoleum en PVC vloeren. Vervangen is dan meestal niet nodig en dat is uiteraard duurzaam. Sinds 2022 is dat mijn primaire werkgebied binnen Bona Benelux. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan het ontwikkelen van hoogwaardige parketlakken en coatings zonder iso-cyanaten en PFAS, zoals de onlangs gelanceerde Bona Traffic GO.

  3. Welke toegevoegde waarde heeft uw bedrijf voor uw klanten?
    Het eerste wat me te binnen schiet, is betrouwbaar. En dan heb ik het niet alleen over de producten. We hebben als Bona Benelux een heel vast team aan medewerkers. Dat brengt een enorme hoeveelheid aan ervaring met zich mee. Daar profiteren onze relaties iedere dag weer van. 

  4. Wat wordt de grootste uitdaging voor uw bedrijf de komende jaren? 
    Het is wellicht niet origineel, maar duurzaamheid is toch het woord van én voor de toekomst. Blijven werken aan producten en werkwijzen die daar goed inpassen. Dat geldt uiteraard voor onze producties her en der op de wereld, maar ook voor ons in Haarlem. Minder afval, verantwoordelijke producten en manieren om het werk van de vloerprofessional te vergemakkelijken en te verbeteren.

  5. Wie zijn over 5 jaar uw belangrijkste klanten en wat de belangrijkste markten?
    Waar ik vanuit ga, is dat op de langere termijn de houten vloeren bedrijven onze voornaamste klanten zullen zijn. Dat zijn ze op dit moment ook en dat zal zo blijven. Hout heeft immers de toekomst, dat blijkt uit diverse publicaties. Zoals gezegd, mijn huidige werk gaat veelal over het renoveren van linoleum vloeren. Professionele vloeronderhoudsbedrijven zijn daarbij onze voornaamste partners. Daar horen ook grote schoonmaakorganisaties bij. Belangrijke opdrachtgevers zijn daarin: scholen, ziekenhuizen, zorgcentra, overheidsgebouwen, kantoren etc. Daar valt veel te winnen op het gebied van duurzaamheid en daar levert Bona zoals je weet graag een bijdrage aan.

     

 
Heeft u een mening over deze column & co?
Reageer dan a.u.b. via onderstaande button.